İçeriğe geç

Arabada Ateşlemeyi Ne Yapar

Motorda ateşlemeyi ne yapar?

Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.

Arabada ateşleme sistemi nasıl çalışır?

Ateşleme sistemi nasıl çalışır: Devre kartları açıldığında, indüksiyon bobininde 15-25.000 voltluk yüksek bir voltaj üretilir. Ortaya çıkan yüksek voltaj kablo aracılığıyla distribütöre iletilir. Buradan, ateşleme sırasına göre distribütör silindiri kullanılarak bujilere yönlendirilir ve yakıt-hava karışımı ateşlenir.

Ateşleme sistemi ne yapar?

Ateşleme sistemi Ateşleme sisteminin görevi: Silindir içerisindeki yakıt-hava karışımını ateşlemektir.

Ateşleme sistemi bozuksa ne olur?

Ateşleme sistemindeki bir arıza nedeniyle, araç kranklansa bile motor çalışmaz. Yakıt verimliliği: Ateşleme bobinindeki bir arıza, aracın yakıt verimliliğini olumsuz etkileyebilir. Bu, aracın daha fazla yakıt tüketmesine neden olabilir.

Araba ateşlemeyi neden keser?

Araç kayması: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobini olan araçlarda, bobinlerden biri arızalanırsa, bazı durumlarda araç tekler. Araç ilk çalıştırıldığında herhangi bir sorun olmaz. Isındığında durur ve bir daha çalışmaz: Bu durumda, ateşleme bobini ısındığında akımı keser.

Buji nasıl ateşleme yapar?

Bu küçük mucizevi parça her silindirde ve motorun yanma odasında bulunur. İşlevi, yakıt-hava karışımını tutuşturarak silindirin patlamasını başlatmaktır. Bu işlem, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı bir akımın buji dişleri arasında bir kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir.

Motor bobin arızası nasıl anlaşılır?

Yeni model araçlarda motor gürültüsü ve tepkisi, ateşleme bobini sistemi soketini tek tek çıkararak ölçülür. Soket çıkarıldıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin iyidir. Ancak soket çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır.

Ateşleme bobini ne işe yarar?

Bu bobin, hava-yakıt karışımını ateşleyerek motorun çalıştırılmasına yardımcı olan motorun bir parçasıdır. Bobin arızalanırsa, kıvılcım olmaz ve motor çalışmaz. Bobinin arızalı olup olmadığını belirlemek için, önce motorun bujisini kontrol etmelisiniz. Buji dönmüyorsa, ateşleme bobini arızalıdır.

Motor neden ateşleme yapmaz?

Ateşleme sistemi sorunları: Buji, ateşleme bobini veya distribütör gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Eksik veya kirli motor yağı: Yetersiz motor yağı veya aşırı kirli yağ motorun çalışmamasına neden olabilir.

Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?

PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.

Ateşleme bobini elektriği nereden alır?

Üç pimli elektrik bağlantısı klasik bir ateşleme bobininin bağlantısına karşılık gelir. Birincil devre güç beslemesini terminal 15 üzerinden alır. Ateşleme kesici ateşleme bobininin terminal 1’ine bağlanır ve birincil sargıya toprak sağlar. Ateşleme dağıtıcısının yüksek gerilim hattı terminal 4’e bağlanır.

Ateşleme sistemi yakıtı etkiler mi?

Ateşleme bobini arızası Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.

Ateşleme bujisi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları yaşarsınız. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.

Ateşleme beyni arızası nasıl anlaşılır?

Ateşleme arızasının belirtileri: Aracın çekiş performansının düşmesi, sebepsiz yere uyarı ışığının yanması, yanık kokusu, ateşleme sistemi çalıştığı halde aracın stop etmesi, çalışma esnasında sarsıntı ve ses, rölantide dengesizlik. Diğer noktalar…

Buji bozuksa ne olur?

Motor arızası veya gecikmeli çalıştırma, buji arızasının en önemli göstergelerinden biridir. Buji, motorda ateşleme işlemini gerçekleştiren ve yakıtın verimli yanmasını sağlayan parçadır. Kırık bir buji çok az kıvılcım üretir. Bu, motorun çalışmamasına veya çok geç çalışmasına neden olur.

Motor nasıl ateşleme yapılır?

Endüksiyon bobini gelen akımı yüksek voltaja yükseltir ve ortaya çıkan yüksek voltaj endüksiyon bobininin üst kulesinden dağıtıcıya gider. Dağıtıcı gelen yüksek voltaj akımını her bir bujiye dağıtır ve akım buji çivileri arasında bir kıvılcıma dönüşür ve bu da yanma odasındaki karışımı ateşler.

Ateşleme sırası nasıl olur?

Çok silindirli motorlarda ateşleme sırasını bulmak için, varsa araç kataloğuna bakarız. Araç kataloğu yoksa, krank milini dönüş yönünde çevirip, ilk silindirin egzoz valfinin açılıp kapanmasını kontrol ederiz. Daha sonra, hangi egzoz valfinin açılıp kapandığına bakılmaksızın, bu silindirin ateşleme sırasıdır.

Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?

PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.

Ateşleme bobini elektriği nereden alır?

Üç pimli elektrik bağlantısı klasik bir ateşleme bobininin bağlantısına karşılık gelir. Birincil devre güç beslemesini terminal 15 üzerinden alır. Ateşleme kesici ateşleme bobininin terminal 1’ine bağlanır ve birincil sargıya toprak sağlar. Ateşleme dağıtıcısının yüksek gerilim hattı terminal 4’e bağlanır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Gürcü Escort